Adrian Caldart

Claustro

Academic Areas

Name

Keyword

The Human Factor in the Organisation

The department of Human Factor in the Organisation focuses on Personnel Management, given a conceptual scheme of the organisation, based on the analysis of human motivation.

The Programmes consider the Manager’s role as a Strategist, as an Executive and as a Leader, as well as the aspects of the job concerning conduct and ethics.

Economics, Finance, Control and Accounting

The department of Economics, Finance, Control and Accounting is dedicated to financial analysis and diagnosis – of management of current assets and short-term financing, the study of investments and the establishment of long-term financial policies (debt, dividends and self-financing, etc.) – without neglecting the elements that have added new dimensions to financial management.

Commercial Strategy and Marketing

The department of Commercial Strategy and Marketing aims to help develop an understanding of clients or potential clients and competition, which can be used to determine a strategy, and to facilitate the establishment of commercial policies that are as innovative as possible.

In this department, marketing-mix variables are studied with the objective of developing commercial plans that create a differentiated offering versus that of the competition, which means providing clients with more value in satisfying their needs.

Operations and Innovation

Operations and Innovation is dedicated to the study of three major questions:

How to consult product development – goods or services – and processes, a technological innovation, a configuration and management of processes.

Corporate Strategy

The department of Corporate Strategy concerns the specific tasks and skills associated with the most powerful positions in an organisation. It deals with corporate governance as a harmonious whole in order to obtain fair and effective results.

Throughout the programmes, participants exercise their capacity for analysis and diagnosis, the development of alternatives – commercial, social and public – and the establishment of organisational and institutional structures for effective action.

Fator Humano na Direção e Ética

A área de Fator Humano privilegia a Direção de Pessoas, tendo em conta um esquema concetual da organização, fundado na análise das motivações humanas.
Nos Programas, é tido em conta o papel do Dirigente, as suas dimensões de Estratega, de Executivo e de Líder, assim como os aspetos deontológicos e éticos da sua tarefa.

Economia, Finanças, Controlo e Contabilidade

A área de Economia, Finanças, Controlo e Contabilidade dedica-se à análise e diagnóstico financeiro – da gestão do circulante e do financiamento a curto prazo, e do estudo de investimentos e do estabelecimento de políticas financeiras a longo prazo (dívida, dividendos e auto-financiamento, etc.),- sem esquecer os elementos que acrescentaram novas dimensões à gestão financeira.

Política Comercial e de Marketing

A área de Política Comercial e de Marketing tem por objetivo desenvolver o conhecimento dos clientes ou potenciais clientes e da concorrência e, a partir dele, definir uma estratégia e o estabelecimento de políticas comerciais, tão inovadoras quanto possível.

Operações, Tecnologia e Inovação

A área de Operações e Inovação dedica-se ao estudo de três grandes tipos de questões:
As que se referem ao desenvolvimento dos produtos – bens ou serviços – e dos processos, quer dizer, a inovação tecnológica, a configuração e a direção dos processos.

Política de Empresa

A área de Política de Empresa versa sobre as tarefas e saberes específicos de quem ocupa posições de maior poder nas organizações. Trata do Governo da empresa como um todo harmónico para conseguir resultados justos e eficazes.

2020 Copyright AESE Business School :: Todos os direitos reservados
2020 Copyright AESE Business School :: Todos os direitos reservados